desgin


ObecnéBack in ActionJagged Alliance 3Unfinished BusinessJagged Alliance 2  Úvod  Demo  Seznamy  Zbraně  Postupy  Návody  Questy  Žoldáci  Tipy a triky  FAQ  Crack  Ostatní  Cheaty  Modifikace  v1.13JA: Deadly GamesJagged AllianceFun :-)DownloadFórumLinky


ABCgames.cz

Linux Software

Proč používat Linux

Reico's Ground

Generally

rpghry.cz



Ventrilo servery Ubuntus

online hry raketka.cz



Efektivní střelba

Efektivní střelba je v Jagged Alliance 2 velmi důležitým prvkem, k čemu vám je super zbraň, když s ní netrefíte ani slona. Pokud se snažíte střílet na nepřítele, tak tady platí pár pravidel o penalizaci a o bonusech.

Podklady na tvorbu této části jsem získal od vývojového týmu JA2 a proto jim tímto děkuji.

Dostřel zbraní

Out of range

Pokud se vám objeví, že jste mimo dostřel (Out of range), znamená to, že se pravděpodobnost zásahu snižuje na polovinu původní hodnoty!!!

Dostřel

V hře není jenom In range a Out of range. Každá zbraň má samozřejmě jiný dostřel. Pokud si myslíte, že máte stejnou šanci pro zásah, tak se pletete.

Př. Algoritmus na vypočítání efektivního dostřelu:
{vzdálenost nepřítele x 3 - dostřel zbraně} / 1,7
Pozn. Pokud vyjde záporná hodnota, je ignorována
Pro představu je příklad.
Zbraně : Steyer AUG - dostřel 50 a MP5K - dostřel 20
Vzdálenost nepřítele - 18 (18 čtverců)
18 x 3 - 30 = 34 / 1,7 = 20 (to je u MP5K)
18 x 3 - 50 = 4 / 1,7 = přibližně 2,35
Takže snížení pravděpodobnosti zásahu u MP5K je o 20 % a u STEYRu AUG to dělá 2%.
Dobroš ne?

Zraková viditelnost nepřítele

Tuto část vlastnosti zbraně neovlivní, neboť jde pouze o viditelnost mezi cílem a střelcem.

Ve dne je za každý 6 a vyšší čtverec o 2% snížena pravděpodobnost zásahu.
Př. střelba na nepřítele 25 čtverců - 20 - 5 = 15 * 2% = 40%
V noci se jeden čtverec počítá do penalizace za dohled jako dva, takže pozor na dohled...

Střelba na skrčeného nepřítele nebo položeného je taková to:
Při skrčeném je to 20% + penalizace (místo 2% za políčko to je 3% za políčko)
U ležícího to je 40% + penalizace (také 3% za políčko)

Stav zbraně

Technický stav zbraně je neméně důležitý. Při poškození zbraně se využívá tento algoritmus:
(MRK + technický stav ) / 2
Takže s MRK 50 a zbraní na 100% to je 150 / 2 = 75
takže pro výpočet je hodnota MRK na 75

Jerson doplňuje:
... podle mých informací a pokusů má technický stav zbraně vliv pouze pokud Marksmanship vojáka je vyšší než tento stav. V tom případě je zásah penalizován o polovinu tohoto rozdílu. Tedy s Marksmanship 100 a zbraní se stavem 86 % se bere marksmanship pro účely dalších výpočtů jako 93. [100 - (100 - 86) / 2]
A asi má pravdu, takže omluvte moji chybku ...

Přídavná zařízení

Sniper Scope - snižuje zrakovou penalizaci o 20% za každý akční bod
Laser Scope - + 20 % pravděpodobnosti zásahu
Bipod - + 10% zásahu, pokud ovšem střelec leží

Jeden příklad

Hitman (MRK 100) střílí za dne ze STEYR AUG (dostřel 50) a vydá 4 akční body na stojícího nepřítele vzdáleného 15 čtverců.

HITMAN MRK - 100
4 akční body - +40 ( 4 x 10)%
Střílí po druhé na stejný cíl - + 10%
Penalizace dostřelu - -2,9% = nic
Zraková penalizace - - 20%

CELKEM 130 % pravděpodobnosti
Upozornění, pokud je pravděpodobnost nad 99 procent, je považována za 99%
Celková pravděpodobnost zásahu = 99%


Jerson doplňuje:
Pokud jde o střelbu dávkou, každá zbraň má penalizaci od druhého výstřelu výše, v rozmezí asi 5 - 12%. Každý další střela je penalizována násobkem této hodnoty. Tedy pokud má zbraň -8% na palbu dávkou, bude to takto.

1. střela -0%
2. střela -8%
3. střela -16%
4. střela -24%
5. střela -32%

Specializace Auto weapons snižuje tuto penalizaci na polovinu a při expert Auto weapons na čtvrtinu.

Dodatek

Do algoritmu je také započítáno následující (na to algoritmus neznám):

  • pokud je voják na střeše, je pravděpodobnost menší
  • pokud je voják kamuflovaný, je pravděpodobnost menší
  • pokud jste postřelen, unaven, je pravděpodobnost menší
  • nezapočítával jsem také specializace (např. auto weapons)
  • neznám algoritmus na střelbu dávkou
  • a samozřejmě přesnost také závisí na celkové hmotnosti zbraně

zpět



© 2000-2024 Ondřej Čečák, design by MAD.