|
||||
ObecnéBack in ActionJagged Alliance 3Unfinished BusinessJagged Alliance 2 Úvod Demo Seznamy Zbraně Postupy Návody Questy Žoldáci Tipy a triky FAQ Crack Ostatní Cheaty Modifikace v1.13JA: Deadly GamesJagged AllianceFun :-)DownloadFórumLinky
|
|
Strategické tipy od Honzy HrubéhoHonza Hrubý mi poslal další várku strategických rad ...Plynové granátyPlynová maska dobře chrání i proti yperitu. Yperit působí okamžitě jen při vdechování, na pokožce se objeví poranění až asi za 2 hodiny po potřísnění a autoři tohle nenaprogramovali. Takže:Ve verzi 1.03Plynová maska chrání proti yperitu dokonale, ale yperit ji za čas rozleptá. Jeden granát na ní způsobí škodu asi 7% (od výbuchu granátu do zmizení plynu). Maska začne propouštět asi při 92% technickém stavu (asi 5 bodů za kolo).Verze 1.06Yperit je podstatně agresivnější, ve výše zmíněném případě masku poničí o 40%. Zato maska je odolnější, přestává chránit až při 65%. V tomto technickém stavu je k ničemu a musí se opravit, protože jí pronikne i slzný plyn.Nové cheatyNa I-netu jsou i další cheaty pro Ja2, např. pro zmizení všech nepřátel v sektoru anebo pro vytvoření jakékoli věci. Našel jsem je na www.game-cheater.wz.cz. Nevím jestli je legální přepisovat je, proto uvádím pouze zdroj.DveřeSe zamčenými dveřmi se spíš setkáme v Arulcu než v Traconě, tak píšu postup.Už při pokusu o otevření dveří může žoldák přijít na past, pokud je dost zkušený. Při setkání se zamčenými dveřmi se objeví tabulka. Jednotlivé funkce jsou: 1. Otevřít ručně: 3 AP. Tato volba je na nic. 2. Použít klíč: 6 AP. Pokud má voják správný klíč, odemkne dveře. Funguje i na zapastěné dveře. Pokud má špatný, neaktivuje past. 3. Použít páčidlo: 10 AP. Má smysl pouze s žoldákem s vysokou sílou (Magic). Neúspěšné pokusy unavují, páčidlo se opotřebovává (asi 2% za pokus) a past se aktivuje. 4. Prohlédnout: 5 AP. Žoldák se pokusí zjistit, jestli jsou dveře zapastěné. Zároveň se objeví nápis s druhem pasti. Pokud je žoldák nezkušený, past nenajde. 5. Zrušit. 6. Vyháčkovat: 10 AP. Žoldák použije zámečnickou soupravu. Vyžaduje zámečnickou soupravu v dobrém stavu, mechanickou zručnost, popř. specializace Lockpicking (Expert), a(nebo) Electronic. Narozdíl od JA1 se zámečnická souprava neopotřebovává. Na několikátý pokus odemkne dveře většina žoldáků. Pokus aktivuje případnou past. 7. Otevřít násilím: 8 AP. Žoldák se pokusí dveře vykopnout. Funguje jen na slabší dveře, u lepších musíte napřed zničit zámek náloží. Pokus aktivuje past. 8. Odstranit past: 10 AP. Pokud objevíte zapastěné dveře, žoldák se pokusí past odstranit. Žoldák musí umět pracovat s výbušninami. Při neúspěšném pokusu dojde k aktivaci pasti. 9. Použít výbušninu: 10 AP. Žoldák zničí zámek kumulační náloží. Většinou stačí jedna. Nálož neotevře dveře, musí se ještě vykopnout. Práci s kumulační náloží my měli dělat odborníci na výbušniny, nezkušený se může vyhodit do vzduchu. U zapastěných dveří se past aktivuje. Dveře se nejlépe otevřou klíčem nebo přístupovou kartou, což vyřeší problém z pastí. Mě ale hledání klíčů leze na nervy, a proto radši dveře odpastím a poté vyháčkuji. Takhle se dají otevřít skoro všechny dveře. Pokud je nejde vyháčkovat, použijte kumulační nálož. Když to nepomůže, vemte na to trhavinu nebo LAW. Tenhle způsob nejen že otevře dveře, ale i omráčí nepřítele za nimi. Při neúspěchu zkuste zničit zeď vedle a dveře ignorujte. A když selže i LAW (Podzemí Orty, JA2UB), zkuste to chytře. Dveře v podzemí Orty otevřete za pomoci vědce Ernesta, v Ja2UB použijte vypínač. Pokud žádný chytrý způsob neexistuje, tak ty dveře zřejmě nejsou důležité pro postup ve hře. Taktika při obraně sektoruVšeobecně se má za to, že účastnit se obrany sektoru je nuda, protože ji v pohodě zastane milice. Ale pokud na sektor útočí 16 nepřátel a(nebo) nemáte dost milicionářů-veteránů na obranu, je dobré jim trochu pomoct.Takže jak na to: Ideální je mít před bojem čas na přípravu, tak ho využijte. Prohlédněte si sektor a na místa vhodná pro obranu postavte žoldáky. Využijte především střechy. Nechte je zakleknout nebo zalehnout. Sežeňte nějaké plynové granáty. Především kouřové a pár slzných. Pokud vlastníte granátomet a(nebo) Talon, sežeňte granáty do nich. Slzný granát do Talonu je mnohem lepší než ruční. Pokud máte podezření na miny v sektoru, projděte ho detektorem kovů. Miny označte, deaktivujte odborníkem a umístěte je na strategická místa. Na velmi důležitá místa položte nálože s rádiovou rozbuškou. Žoldáka s těžkými zbraněmi (Mortar, LAW) postavte tak, aby mohl pálit na co nejvíc míst a byl sám dostatečně krytý. Vybavte několik mediků lékárničkami, dejte jim dobré vesty a postavte tam, odkud můžou léčit zraněné milicionáře. Nechte žoldáky vyspat, pokud je na to čas. Po probuzení s nima budete muset zakleknout znova. Překontrolujte zbraně, jestli jsou nabité. Pokud máte přídavná zařízení, použijte je. Zamaskujte se Camo kity. Chvilku před útokem na sektor: Milicionáře, kteří jsou u kraje sektoru, odkud zaútočí nepřítel,pomocí klávesy x přesuňte dál. Kouřovými granáty zahalte vlastní pozice a přehledná místa (tak, abyste kouřem nedali nepříteli výhodu). Konečně přišel útok. Co teď: Pokud se nepřítel nachází poblíž náloží, odpalte je. Do skupinek nepřátel střelte slzný granát, ale lepší je výbušný. Do velkých skupin střelte napalmový granát, Mortar shell či LAW. Dál si jistě poradíte sami. |
||
© 2000-2024 Ondřej Čečák, design by MAD. |